Building Letters Three

Na začátku října 2006 vyšlo třetí číslo časopisu Building Letters, jehož pomocí typografové a designéři pomáhali lidem v nouzi. Koupí jednoho z 1000 ručně číslovaných výtisků získali ti, kdo si časopis objednali, CD s 25 fonty od renomovaných typografů, ale také významně přispěl těm, kteří neměli v životě štěstí.

Krátce po zveřejnění výzvy ke spolupráci na třetím čísle jsme nabídli iniciátorovi projektu Jimu Richardsonovi z Velké Británie, že celé číslo zdarma graficky upravíme a vysázíme; Jim tuto nabídku ihned přijal. První verze časopisu byla hotová již v únoru 2005, bohužel různé překážky projekt na více než rok a půl zastavily. Nakonec jsme se s Richardsonem dohodli, že se o dokončení časopisu a jeho distribuci postaráme ve studiu Designiq. Na konferenci Typo Berlin 2006 se krátce poté sešel mezinárodní tým, který pomohl časopisu spatřit světlo světa.

Časopis Building Letters je kompletně vysázen písmem Botanika🔗 Tomáše Brousila s alternativní verzálkou písmena E, která odkazuje na číslici 3

Obsah třetího čísla Building Letters, tematicky zaměřeného na Srí Lanku a Thajsko, tvoří zajímavé přispěvky Toma de Gay🔗, Nicka Shinna🔗, Maxe Kismana🔗, Fiony Rossové a Donalda Beekmana🔗. Součástí je CD s 25 fonty zdarma, které poskytli Pieter van Rosmalen🔗, Seonil Yun, José Scaglione🔗, David Březina🔗, José Louis Coyotl Mixcoatl🔗, Stefan Hattenbach🔗, Bram Pitoyo🔗, Tomáš Brousil🔗, Richard Kegler🔗, Veronika Burian🔗, Jürgen Weltin🔗 a Ludmila Lorenz🔗. Všechna písma jsou ve formátu OpenType a až na jednu výjimku obsahují znaky pro všechny evropské jazyky píšící latinkou (kompletní Unicode blok Latin Extended A), tedy nejen včetně češtiny, ale i maltštiny, velštiny nebo esperanta; některá písma obsahují speciální funkce – alternativní a ozdobné znaky, varianty číslic, ligatury nebo malé kapitálky.

Building Letters byly vybrány na výstavu v rámci Bienále Brno 2008🔗, kde si diváci mohli každou tiskovinu prolistovat

Časopis formátu A5 má 64 barevných stran, je vydán v angličtině v limitovaném počtu ručně číslovaných 1000 kusů a v prodeji byl za 35 € nebo 1000 Kč. Veškerý zisk z prodeje časopisu po odečtení skutečných nákladů – přes deset tisíc dolarů – byl věnován renomované charitativní organizaci Direct Relief International🔗, která peníze použila na pomoc lidem postiženým tsunami v roce 2004.